Wat is nu eigenlijk UC Unified Communications

datum: 
vrijdag, 6 februari, 2015 - 12:00

Meer en meer wordt er van de trend Unified Communications gesproken in de telecom wereld. Unified Communications is een tool in het verlengde van uw huidige telefonie-infrastructuur dat als doel heeft alle communicatiemogelijkheden te integreren. Dan hebben we het over telefoongesprekken, email, voicemail, chat en video. 

Het geeft tal van voordelen voor uw bedrijf en niet alleen naar betere bereikbaarheid toe maar ook naar overzicht. Unified Communications is bijvoorbeeld perfect koppelbaar met uw outlook agenda en houd rekening met uw agenda planning. Door de verschillende instelbare status-aanpassingen beslist u of u wel of niet bereikbaar wil zijn en op welk toestel. Krijgt u een voicemail dan komt deze binnen op uw email, bent u op gesprek en heeft men u dringend nodig? dan kan van de chatfunctie gebruikt worden, videoconferencing en zoveel meer! 

Een heel belangrijk element in Unified Communications is het fenomeen BYOD (Bring Your Own Device), waarbij werknemers hun eigen (mobiele) toestellen ook voor en op het het werk kunnen gebruiken.

Denkt u hier meer dan voordeel uit te halen of wenst u mee uitleg? Aarzel niet om contact met mij op te nemen!