Waarom kiezen meer en meer bedrijven voor VoIP?

datum: 
maandag, 26 januari, 2015 - 20:30

Uit onderzoek blijkt dat meer en meer bedrijven hun oude anologe- of ISDN centrale vervangen door een VoIP centrale. 
Bedrijven kiezen hiervoor om uit uiteenlopende reden.

1. Kostenbesparend

Veel bedrijven zien VoIP als een kostenbesparende telefonieoplossing waarbij de kosten aanzienlijk lager liggen dan bij traditionele telefonie. Wij kunnen stellen dat zakelijk bellen via VoIP in alle opzichten goedkoper is dan de traditionele manier (ISDN). De gesprekskanalen zijn goedkoper, goedkopere gesprekskosten, niet meer betalen voor behoud van telefoonnummers en zoveel meer.

Let wel op: het is heel belangrijk dat de gekozen provider ook Quality Of Service voorziet op de gesprekken!

2. Optimale bereikbaarheid

Door middel van VoIP telefonie kunt u zelf bepalen waar inkomende gespreken heen worden geleid. Er kan direct worden gezien of degene die men probeert de bereiken beschikbaar is, en indien er niet wordt opgenomen is het mogelijk om het gesprek door te schakelen naar een mobiele  telefoon of een centraal aanspreekpunt. Dit alles garandeert optimale  bereikbaarheid van uw organisatie. 

3. Meer functionaliteit

Of een medewerker op kantoor zit,  onderweg is of vanuit huis werkt. Zij maken allen gebruik van het zelfde VoIP telefonie systeem. Begrippen als Unified Communications en Online conferencing zijn niet langer  toekomstmuziek maar werkelijkheid.  Kortom, met VoIP telefonie  introduceert u het ‘nieuwe werken’ in uw organisatie.

3. Integratie van telefonie en internet

Een snelle internet verbinding is vandaag de dag meer regel dan uitzondering voor bedrijven. Wij zijn van mening dat VoIP een belangrijke stap is in het integreren (convergentie) van verschillende technologieën als telefonie en internet (in feite van IT naar ICT). De investering die u heeft gedaan in uw internet verbinding betaalt zich op deze manier sneller terug door eveneens te bellen via deze lijn. Zo maakt uw organisatie optimaal gebruik van haar middelen en sluit de communicatievoorziening beter aan op de behoeften van uw moderne organisatie.
 
Voor meer uitleg hierover komen wij vrijblijvend langs, zo krijgt uzelf ook een betere kijk op uw huidige telefonie-structuur.